donderdag 19 april 2012

appeltaart


Een appeltaart dat eet iedereen toch graag? Ik ging op bezoek bij mijn opa en wou niet met lege handen toekomen. Ik weet dat hij graag taart eet , mijn oma maakte altijd taart voor hem. Nu ze er niet meer is neem ik met plezier deze taak over. Het is een taart die rap klaar is.

Je legt de bladerdeeg in een vorm, prikt er enkele gaatjes in en legt er wat appeltjes in ( of ze nu mooi rond legt of willekeurig, maakt niet uit! ) . Dit +/- 20 min laten bakken op 190 °. Ondertussen =2 eieren , 80 gr suiker , 1 zakje vanille suiker , 120 room en een snuifje kaneel in een kom doen. Dit alles goed roeren en over de taart gieten. Deze terug 20 min in de oven en klaar is kees. Je kunt ze koud serveren maar ik eet ze liever warm met een bolletje ijs.

Je ziet ik moest rap zijn voor een foto te nemen want iedereen eet dit graag bij ons thuis ( ongeacht je leeftijd).

groetjes charlotte 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten