zaterdag 23 juni 2012

Het knopen asiel

Ik ben dus de fiere eigenares van het knopen asiel. Regelmatig komen hier dozen met knopen binnen. Die eenzame knopen die bijna in de vuilbak belande krijgen bij mij een verblijf tot ze naar een nieuw baasje gaan.  Ze worden goed verzorgd hoor , direct worden ze op grootte en kleur gesorteerd zodat ze tijdens het verblijf  gezellig bij hun soort kunnen zitten terwijl op de achtergrond een lp van shirley bassey draait. Ach terwijl ik ze verzorg vraag ik me dikwijls af wat ze deden in hun vorige leven . Elke dag mee naar het werk aan die duren jas , verbleef die knop op de lieveling t-shirt van een peuter tot hij te groot werd? Was het een knop van een hemd van die verkoper of van die eenzame man met zijn gitaar? Die rebelse dochter met maar coole handtas à la rock-and roll tot ze een dame werd?

Je ziet het vermaak is er altijd in mijn asiel. Maar nu word het tijd dat ik het bekend maak , ik ben namelijk verslaafd... niet alleen aan alle knoppen maar vooral aan het " goud " zoeken. Ik leg het je zo kort mogelijk uit. Je kent die programma's wel op discovery gold divers en gold rush .... Wel dat gebeurt er met mij als ik een doos doorzoek en ineens vind ik mijn " goud". Knopen die blinken als de zon. Ik geef geen voorkeursbehandelingen maar die komen toch in mijn speciale pot.


Bij de laatste doos was dit mijn schat. Er zaten ook nog wat leuke vingerhoed'jes bij.

Bij deze bedankt ik alle mensen die het mogelijk maken om mijn asiel vol te houden !
dank u allemaal ;)

groetjes charlotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten