maandag 11 juni 2012

tortilla met doperwten en munt

De Spaanse tortilla heeft veel variatie's. Het is handig als ontbijt , lunch , avond eten maar ook als hapje . Ik heb het dus als hapje gebruikt koud of warm kan je het serveren.

Wat heb je nodig ?
Eieren , ajuin , doperwten en munt.

Je hebt wel een pan nodig met antikleef laag. Zet de pan met wat boter op een zacht vuurtje. Ondertussen snij de ajuin fijn en bak die zachtjes. Laat sudderen tot ze gaar zijn. Kluts de eieren met wat peper en zout. Hak de munt fijn en meng die met de eieren. Als de ajuin gaar is leg een dikke laag doperwten in de pan. Zorg wel dat je erwten al gaar zijn door te koken of ze eventueel gaar te kopen.
Giet hierover de eieren en laat het op een zacht vuurtje staan. Het is makkelijker om een andere pan of deksel over je pan te zetten. Zo word je tortilla langzaam gaar.

Als je ziet dat het oppervlakte uitgedroogd is kun je de pan omkeren met een bord er onder en je tortilla komt er perfect uit !

groetjes charlotte

4 opmerkingen:

  1. dat ziet er super lekker uit Charlotte, dit gaan wij hier eens uitproberen.

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Charlotte ik heb de tortilla vandaag gemaakt, en het was superlekker, ik moet er volgende keer meer van maken. Ik had er een aardappelslaatje van nieuwe aardappelen bij gemaakt, was een goede combinatie
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tof dat je het eens gemaakt hebt !!! Dat aardappelslaatje zal er zeker bij gesmaakt hebben ( ik begin hier al te watertanden, ik eet zo graag aardappelslaatjes).

      groetjes charlotte

      Verwijderen