maandag 1 juli 2013

Cake experimentje

Ik maak graag cake. Gelukkig eten mijn ouders en vrienden graag cake. Ik ging langs bij Donata (Dodo). Dodo is de dochter van mijn mama haar beste vriendin en door hun band heb ik Dodo. Dodo is een echte vriendin die al heel mijn leven aanwezig is. Ze is er altijd en ik kan uren met haar lachen, wenen, zware gesprekken/ lichte gesprekken voeren,.... kortom ze is geweldig!

Maar nu terug naar mijn cake! Ik zag op pinterest een cake met bolletjes in. Dat wou ik eens proberen. Ik maakte eerst een grote kom met gewone cake ( bloem, eieren , suiker en boter. Van elk 1/4). Bij een beetje deeg deed ik gesmolten witte chocolade. In mijn ronde vormpjes dan en bakken!

 
In de rest van het deeg deed ik gesmolten melkchocolade. In een springvorm legde ik de bolletjes op de bodem. Hier over ging de rest van het deeg. De bolletjes gingen bij het bakken helemaal naar boven en uiteindelijk gaf het wel een leuk effect.
Ik bakte er zo 2. Het ene was voor mijn papa die al klaar zat met zijn vork. Hij kwam het snel halen om verder te kijken naar de tour de France.
De bolletjes zaten uiteindelijk toch op een leuke plaats in de cake!
Met de overschot van het deeg bakje ik dit mini torentje ( 1 persoon cakeje).
Toen kwam ik op het idee --> ik zet het op de andere cake en zo hebben we meer als ik op bezoek ga bij dodo.
Wat slagroom er bij leek me nog lekker dus snel nam ik wat slagroom.  Het was niet echt goede room om taarten/cakes af te werken, maar zolang het lekker is .... foert :).
Hup nog wat chocolade dan ziet niemand dat ik dan ook te weinig slagroom had. Ik wou wel dat ze nog kon zien dat er een torentje onder de slagroom zat. O nog enkele kleine bolletjes over? Die mogen niet verloren gaan.

Het werd een leuke en gezellig avond. We hebben gesmuld van de cake samen met een goede tas koffie. Wat is het leven toch mooi ;)

groetjes charlotte

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten