zondag 4 augustus 2013

Bruschetta met tomaten

Ik begon van bruschetta te houden toen ik 15 jaar was. Elk jaar maak ik een uitstap met mijn mama. Dat jaar voor mijn verjaardag mocht ik een bestemming kiezen. Ik koos direct voor Rome omdat de geschiedenis van de stad mij aansprak. Elke dag aten we daar bruschetta. Sindsdien staat het op mijn zomer-eten-lijstje.
Ik serveer het graag in een glazenpotje, wat stukjes stokbrood op tafel en aanvallen!

Voor 1 persoon gebruik ik ongeveer 2 tomaten van goede kwaliteit ( dit zijn nu trostomaten). Ik snij alles in blokjes. Echt heel fijn snijden hoeft niet, het gaat uiteindelijk om de smaak. Gewone ajuin vind je in het klassieke recept, maar ik vind het zelf heel lekker met een pijpajuintje. Als je van look houd voeg dan gerust wat look toe. Goede olijfolie is belangrijk in dit gerecht. Gebruik dan ook best een olijfolie van goede kwaliteit. Veel peper, zout en basilicum zorgen dan ook voor nog wat extra smaak.

Zet een kom met gesneden stukjes stokbrood op tafel ( getoast of gewoon dat maakt niet uit). Je potje/ kommetje met bruschetta er naast en smullen maar !

Tip: Er blijft altijd nog wat goede olijfolie achter in het potje met bruschetta. Dit is heerlijke olijfolie om nog eens met wat brood in te soppen.

Perfect recept voor op een luie zondag of als je bezoek verwacht. Je kan de bruschetta op voorhand maken. Zo marineer je de tomaten wat langer. Zorg wel dat je ze op een frisse plaats bewaard, maar niet in de koelkast.

Veel groetjes
Charlotte

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten