vrijdag 20 september 2013

pompoen taart + wat een verrassing deze morgen !

Ik maakte vandaag nog wat pompoensoep en had teveel pompoen over. Mijn kookpot zat overvol en daar zat ik dan.... weggooien is geen optie voor mij. Ik begon te kijken in mijn kookboeken. Vroeger had ik wel al eens pompoen taart gemaakt, maar die viel tegen. Ik had ooit bij iemand anders pompoen taart gegeten met amandelnoten en vond die heerlijk.
Het werd eerder een flan, maar eindelijk een lekkere pompoen taart!
wat heb je nodig voor 1 grote "taart"?
* 300 gr pompoenvlees
* 150 gr suiker
* 50gr gemalen of fijngesneden amandelnoten
* 3 eieren
* 50 gr honing
* 150gr zelfrijzende bloem
* 1 pakje vanille suiker

Rasp de pompoen fijn.
Meng de suiker en eieren. Voeg alles toe en roer alles door elkaar. Zet op 180° de cake 30-40 min in de oven. Je ziet dat hij is uitgebakken, maa!r vergeet niet dat hij er lang boven een beetje vochtig blijft uitzien.

Echt lekker maar wel zwaar! Snij dus je stukken niet te groot ;).

Vandaag zat er een super leuk pakketje in de brievenbus voor mij! Bedankt viervandaag !
Op haar blog heb ik al veel leuke ideetjes gevonden.

Groetjes charlotte 

3 opmerkingen:

  1. Lekkeeeer!! Ik eet zelf dolgraag worteltjestaart, als je dat eens maakt mag je me altijd uitnodigen voor een spie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik nog eens maken worteltjestaart! Als je ergens in de buurt woont zou ik zeggen ik breng het je ;)
      Groetjes charlotte

      Verwijderen
  2. Lijkt me een heerlijk recept, dit ga ik zeker eens proberen! vooral die amandelen erbij moeten het af maken.

    BeantwoordenVerwijderen