woensdag 25 december 2013

Prettige kerst!

Eerst en vooral wens ik aan iedereen die mijn blog bezoekt een prettig kerst! Hopelijk had je een gezellige avond en ben je nu nog wat aan het na genieten.

Ik had alvast een leuke kerstavond met mijn ouders en grootouders. Het was een eenvoudige, maar leuke avond. We hebben gekaart zoals dat vroeger toen ik klein was de traditie was. Ik herinner me nog de kerstavonden toen ik klein was en we kerst vierde bij mijn "pepe klak" ( overgrootvader). De mannen zaten in de living dan te kaarten. Ik zie nog steeds de rook van sigaren in de kamer hangen en Belgische franken op de tafel liggen. Ik begreep niet veel van het spel dat ze speelde, maar ik kon genieten van naar hun te kijken. De rest van de avond was heel gewoon. We kregen brood en beleg en "pepe klak" kocht voor al de achterkleinkinderen iets klein. Ik herinner me dat ik ooit een warme sloefen ( binnenhuis schoenen) kreeg van hem.



Het was zo lang geleden dat ik kerstavond nog eens met mijn grootouders heb gevierd. Normaal ga ik op kerstdag naar hun en eten we gebraad. Het kerststuk dat op de tafel stond heeft mijn oma zelf gemaakt. Kerst kan niet meer stuk want ik had de mensen waar ik het meest om geef dicht bij mij.

Geniet nog van de feestdagen!

Groetjes charlotte


4 opmerkingen:

  1. Voor jou en je familie ook hele fijne dagen Charlotte!!
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Charlotte,

    Ik wou je bij deze samen met je famillie prettige feesten wensen!
    Ik had al enkele berchtjes geplaats, maar die kwamen blijkbaar niet toe, liet je niet toe?!!

    Maar ik wil jou alsook de medebloggers een prachtig 2014 wensen met veel naaigenot!

    En dat je volop kan genieten van oudejaar en nieuw samen met je bomma en bompa, je zussen en je hele famillie en vriendenkring! De mooiste tijd van het jaar! Genieten met massa's vrienden, ik wens het je toe!

    Groetjes, Diana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Diana,

      Ik wens jou en je hele familie een geweldig nieuw jaar! Veel geluk en een goede gezondheid dat wens ik jou in het jaar 2014.

      Ik merk dat soms berichten niet toe komen bij mij, als je ziet dat er een bericht niet direct op komt, mag je me gerust mailen en dan zet ik het er op. Ik hoop dat ik snel van dit probleem vanaf ben ;)

      Veel groetjes charlotte

      Verwijderen