dinsdag 10 december 2013

Restjes opwerken tot een hapje of snack!

Restjes verwerken is iets dat ik graag doe. Er lagen nog een heleboel groenten waar telkens maar één stuk van over was. Het is makkelijk om te maken en je kunt het meenemen als eten, snack of presenteren als hapje.

Hoe maak je het? Snij groenten fijn die je hebt liggen, eventueel een restje vlees mag er ook in. Echt alles wat je kunt bedenken gooi je maar in een pot. Neem enkele eitjes en voeg deze hier bij toe. Kruid af naar smaak. Ik gebruikte paprikapoeder, kerrie, peper, zout, mengeling van oil en vineger en oregano. Ik had nog opgevulde pepertjes met geiten kaas. Deze heb ik in twee gesneden er er boven op gelegd. Ik goot deze in silicone vormpjes en dan de oven in! Dit mag op 180-200°c ongeveer een 15 minuten. Dit is natuurlijk afhankelijk van welke over dat je hebt maar je ziet snel of ze goed zijn of niet.


De silicone vormpjes die je ziet zijn er echt handig voor. Laat ze even afkoelen en doe er eventueel een leuk papiertje bij voor als je ze presenteert. Je kunt echt alles bij je ei doen! Creëer er dus maar op los ;).

Veel groetjes
Charlotte 

4 opmerkingen:

  1. Super handig om van je restjes af te komen, en ze zien er ook nog eens heel erg lekker uit! Dankjewel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh maar dat is een goed idee! Ook leuk om mee naar school te geven. Weer eens wat anders dan boterhammen. Supertip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze zelf ook meegenomen ipv boterhammen en dat is echt eens leuk om iets anders in je brooddoos te hebben. Ze zijn ook wel lekker om te combineren met brood...

      Verwijderen
  3. Super idee, idd leuk als afwisseling voor boterhammetjes!

    BeantwoordenVerwijderen