donderdag 2 januari 2014

Oudjaar!

Ik was de kok van dienst op oudjaar. Een zes gangen menu klaarmaken werd dus mijn taak. Ik heb niet alles gefotografeerd, maar het laatste voorgerecht en het hoofdgerecht .

Het voorgerechtje was een tong in witte wijn saus op een puree van dijonmosterd, afgewerkt met groentjes en een kwarteleitje met kaviaar.

Het hoofdgerecht was kreeft. De kreeft heb ik een dagje laten rusten in de court bouillon. Achteraf de oven in met was tijm en paramazaan. Daarbij kwam een risotto waarin look, ajuin, asperges, bouillon, boter, paramazaan en bieslook verwerkt was. Daarop nog enkele asperge punten.

Wat stond er bij jou op het menu? Wij gingen voor enkele klassiekers zoals garnaal kroketten, voor mijn papa konijn, ...... Het was uiteindelijk een echt feestmenu! We waren eerst aan het twijfelen voor op restaurant te gaan, maar uiteindelijk waren we blij dat we zijn thuis gebleven.

Veel groetjes
Charlotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten