donderdag 22 mei 2014

Even genieten!


Genieten van iets klein is belangrijk. Even neerzitten en iets eten ontspant me gewoon. Eten moeten we toch dus waarom jezelf niet even verwennen? Wat zie je allemaal? Brood met humus met sesam en een tapanade van hete pepers, aardbeien en tonissteiner met bloedappelsein ( de beste!).



Ik hou van aardbeien. Deze komen van de aardbeienboer en zijn vers geplukt. Ik neem vaak de "scheve" aardbeien. Deze zijn vaak hetzelfde of zelf beter dan de mooie aardbeien uit de winkel.


Ik wou eens iets anders dan een gewoon potje aardbeien. ( het oog wil soms ook iets)  In deze confituur pot deed ik dan mijn in stukjes gesneden aardbeien en wat lichte bruine suiker ( kindjes suiker!).

Pot toe en schudden!!!

Na een 10 à 15 minuten zijn de aardbeien heerlijk! Er komt zo wat sap vrij dat voor een heerlijk sausje zorgt. My favorite!


Buiten onder mijn parasol op mijn ruitjes tafelkleed is het dan eindelijk tijd voor mijn aardbeien potje op te eten. Heerlijk!

Een leuk detail zijn de rietjes van de Hema. Verschillende kleuren in een pakje voor weinig geld.

Groetjes,
Charlotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten