donderdag 26 juni 2014

Even stressen!

Even stressen.....ik ben nu niet de enige volgens mij. Binnen 2 uur krijg ik mijn uitslag van deze semester. Hopelijk er door en dan mag ik naar het 3de jaar kleuteronderwijs. Ik zal dus (als alles goed gaat) afstuderen op mijn 25. Ik heb dus eerst even gewerkt, maar uiteindelijk toch er voor gekozen om te gaan studeren. Nog geen moment heb ik spijt gehad dat ik nu voor kleuterjuf ga. Soms wachten er veel taken op mij als ik thuis kom, maar als ik dan zie hoeveel liefde ik krijg van mijn kleuters dan vergeet ik alles in een seconde! Ik hou jullie dus zeker op de hoogte!

Ik had deze week een picknick met mijn klasgenoten. Iedereen bracht wat mee. Zelf heb ik ook enkele dingen gemaakt en die toon ik jullie zeker nog ( met recept er bij ;) ).

Wat ik jullie wel graag al meegeef van recept is heerlijke gember-citroenlimonade! Zeker maken want als zeg ik het zelf: " Het is heerlijk!".
Wat heb je nodig?
- 1l water
- 6 citroenen
- 50 gr gember ( met schil aan) of indien je graag meer gember proeft doe er gerust meer bij.
- 1 zakje vanille suiker
- 100 gr witte suiker

als afwerking:
- enkele ijsblokjes
- enkele blaadjes munt eventueel?

Hoe maak je het?
Neem een grote pot. Schil 1 citroen en doe de schil in deze pot. Pers alle citroenen uit en doe het sap in de pot. De suiker en vanille suiker mogen er ook bij. Schil de gember en snij deze in kleine stukjes. De gember mag ook bij de rest van het mengsel. Kook 1 liter water en voeg het toe in deze pot. Laat het afkoelen en nadien zeef je alles en mag het in de ijskast. Je hebt nu je eigen limonade!

Wanneer ik dan buiten zit en drink van deze limonade is het echt vakantie voor mij. Geniet je even mee van hoe mijn engelse- bijen en vlinder- bloemen/tuin het doet? De rest van de tuin ligt er ook mooi bij ( buiten hier en daar wat kapotte bloemen van de hagelstorm).









Veel groetjes
Charlotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten